OM HYRPERSONAL SVERIGE  

- Vi söker attraktiva företag med erfarenhet och passion för personalfrågor


 

Hyrpersonal Sverige är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning med en imponerande historia och stark närvaro i branschen.
Vår grundare, med en gedigen bakgrund inom avancerad utbildning och rekryteringsfrågor, grundade företaget 2004 med visionen att erbjuda kvalitativa och skräddarsydda rekryteringstjänster.
Vår grundare startade sin karriär efter sin universitetsexamen inom personal och arbetslivsfrågor, med påbyggnad som beteendevetare samt psykoterapeutexamen och ett flertal ledarskapsutbildningar UGL för att därefter börja som studievägledare och försäljningschef distansutbildningar på NTI-skolan men dåvarande framlidne ägare och grundaren Mikael Elias som mentor och som har idag en omsättning på ca 580 miljoner årligen.

HR-chef på flera IT-bolag och COO under 5 år på NET Community innan han startade Hyrpersonal Sverige.

Under åren på det egna bolaget Hyrpersonal Sverige har grundaren själv agerat som interimschef på flera stora bolag som Nordkalk, Skanska m.fl. samt anlitats som specialist/sakkunnig på Fortifikationsverket, Försvaret /Flygmedicinska och varit interimskonsult på ett flertal kommuner som HR-specialist och HR-chef

Vi har genom åren tillfört och byggt Sverige med spetskompetens inom flera ämnesområden om så gäller ledande chefer eller specialister  som - ingenjörer, konstruktörer och tekniker.


Vår gedigna erfarenhet som rekryteringsföretag - din trygghet

  • Vi har genomfört hundratals executive search uppdrag och tusentals sedvanliga rekryteringar och varit ett stöd för många företag och offentlig förvaltning när det gäller lönsamma och effektiva rekryteringar som gör skillnad på alla nivåer.
  • Vårt gedigna och viktiga arbete är kunderna och kandidaternas framtid så varje rekrytering är individuell och en livsviktig och framåtskridande investering för alla parter.

Vi söker nu en engagerad och erfaren kund.

  • Som kund kommer vi att arbeta nära dig och kandidater för att säkerställa perfekta matchningar och långsiktiga relationer.
  • Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att godkänna vårt gedigna arbete inom rekryteringsprocesser, intervjua kandidater, utvärdera kompetenser tillsammans med oss.

Vad Hyrpersonal Sverige erbjuder dig som kund

  • Våra rekryteringsspecialister har minst 15 års erfarenhet som specialister inom avancerad rekrytering.
  • Relevant utbildning inom personal och arbetslivsfrågor eller motsvarande av minst 180 hp upp till en masterexamen.
  • Erfarenhet av rekrytering och urval, inom specialist- och chefsrekryteringar.
  • Kunskap om arbetsrätt, anställningsavtal och rekryteringsprocesser.
  • God förståelse för företagskultur och kompetensbehov.
  • Relevant utbildning inom psykosociala insatser, gärna leg psykoterapeut utöver högskoleexamen inom PA.
  • Integrerad och anpassad bedömning enligt standarden ISO 10667-2.
  • Stabila, evidensbaserade och entydiga anställningsrekommendationer
  • Rådgivning som stöder en framgångsrik infasning av nyanställda och påskyndar deras prestation och utveckling
  • Hyrpersonal Sveriges professionella rekryteringstjänster baseras på mer än 20 års framgång.
  • Tillsammans strävar vi efter att skapa långsiktiga relationer och en optimal företagsklimat in i framtiden.





 
 
Post
Samtal
Karta
Om
LinkedIn